testing

" Ketika hatimu terlalu berharap kepada seseorang maka Allah timpakan keatas kamu peritnya sebuah pengharapan supaya kamu mengetahui bahawa Allah amat mencemburui hati yang berharap selain daripada-Nya.

Maka Allah menghalang kamu daripada perkara tersebut agar kamu kembali berharap kepada-Nya "

Riwayat Imam as Syafie

Saturday 12 March 2016

Abah kembali kepada Cinta Abadi dan Hakiki




بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Ya Allah , sesungguhnya kejadian yang berlaku pada hari itu telah meruntun hati yang keras ini. Kami , umatMu hanya mampu merancang sesuatu perkara namun Kau jua sebaik-baik Perancang.



Ya Allah, kembalikan sebuah senyuman yang dahulunya sentiasa terukir indah di wajah Mak. Seandainya kehilangan permata berharga kami (arwah Abah) ini atas kehendakMu untuk menguji hambaMu ini , aku redha dan terima. Semoga ketentuanMu ini menjadi titik permulaan untuk aku berhijrah menjadi seorang manusia yang berguna. Ampunkan aku yang telah hilang pergantungan terhadapMu. Ampunkan aku yang sukar memohon pertolonganMu. Aku hamba yang kerdil sentiasa beranggapan Kau akan kabulkan permintaan hati selama ini lantaran Kau selalu menghadiahkan sesuatu yang aku inginkan dalam hidup. Sedangkan Kau merindui rintihan dan perasaan bersyukur aku terhadapMu. Betapa kau amat sayangkan aku. Alhamdulillah , Ya Allah.




Ya Allah,


Tetapkan hati aku pada landasan yang sebenar-benarnya. Aku telah hilang sumber yang sentiasa menegur aku daripada membuat perkara yang melalaikan. Yang sentiasa menasihati dalam setiap perkara.
Yang melindungi dan menjadi tulang belakang aku selama ini. Pegang erat hatiku, bantu aku tingkatkan keimanan kepadaMu. Jangan biar aku tenggelam. Hadirkan tangan insan yang dapat membantu aku daripada terjerumus ke dalam perkara-perkara yang mendatangkan keaiban.
Sungguh , aku benar-benar mengadu akan nasibku ini kepadaMu.



Amin Ya Rabbal Alamin

No comments:

Post a Comment